منشور اخلاقی
منشور اخلاقی | |||
۱ـ به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد. ۲ـ نسبت به همکاران و مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شود . ۳ـ راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گيرد و از سرگرداني آنها جلوگيري شود. ۴ـ فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان كامل داشته باشند. ۵ـ ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض ( قومی ، جنسي ، خويشاوندي ، مذهبي و ... ) صورت گيرد. ۶ـ به صبحتها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گيرد. ۷ـ اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد. ۸ـ انجام وظایف به صورت مؤثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گيرد. ۹ـ از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه ، سفارش و اخذ هرگونه هديه غيرمتعارف و وجه نقد خودداري شود. ۱۰ـ در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هديه غيرمتعارف يا وجه نقد موضوع به مسئولين ذي ربط اطلاع داده شود. ۱۱ـ فعالیتها زمان گذاری شود و براساس زمان پیش بيني شده انجام گيرد. ۱۲ـ فعالیتها براساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سلیقه کارکنان یا مديران . ۱۳ـ از شایعه سازی، تهمت ، خبرچیني و هر اقدامي که صميميت و اعتماد کارکنان را تضعيف مي كند،پرهيز شود. ۱۴ـ رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند. ۱۵ـ از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود. ۱۶ـ از استعمال دخانیات بویژه در محیط کار پرهيز شود. ۱۷ـ تجهیزات واشیاءبصورت دقیق و منظم استقراريابند به نحوي که در زمان مورد نظر به راحتي دردسترس باشند. ۱۸ـ حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد. ۱۹ـ از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود. ۲۰ـ سعی شود بین زندگی شغلي و خانوادگي توازن و اعتدال برقرار شود. ۲۱ـ از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گيرد. ۲۲ـ اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن هم سویي داشته باشد. ۲۳ـ نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد. ۲۴ـ قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق رعايت شود. ۲۵ـ از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند ، خودداري شود. |