+ 0 -
ADA



بازدیدمیدانی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از شهرستان جوانرود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جوانرود ،مهندس سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به اتفاقحاج احمدصفری نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی خسروانی مدیرکل امور روستایی استانداری وجمعی مسئولان و کارشناسان روز چهارشنبه ابتدا در فرمانداری جوانرود نشتستی با یوسفی فرماندار داشته سپس  به صورت میدانی از تعدادی از روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرودبازدید کردند.

آنان ابتدا از روستاهای بیوند سفلی و علیا که براثر بارش های اخیر نقاط بالا دست این روستاها رانش کرده بود بازدید واز نزدیک در جریان  مسائل و مشکلات  ساکنان این روستا ها قرارگرفتندسپس از شهر شروینه مرکز بخش کلاشی و جاده این شهربه جوانرود وپس از آن از  جاده کنار گذر   مسیر ساروخان به جوانرودو کنارگذر  محله باباجانی به سنجابی  و ... بازدیدوقول مساعد برای  کمک به  حل مشکلات این پروژه دادند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه دراین بازدید به درایت و تدابیر فرماندارجوانروددر رابطه با روستاهای رانشی این شهرستان اشاره کردو گفت : فرماندار محترم به موقع عمل کردند  وبا درایت  ایشان و همکارانش واحدهای  در معرض مخاطر تخلیه شدند والحمدالله آسیبی  به ساکنان  این روستا ها وارد نشده است.

مهندس سالاری  با اشاره به ناپایداری خاک در این روستاها افزود:  ناپایداری خاک نیاز به کارزمین شناسی دارد اگر شد خاک را تثبیت و اگر نتوانستیم

برنامه های دیگری احتمالا جابجایی  روستا باشد انجام خواهیم داد.

فرماندار جوانرود نیز گفت :پس از  زلزله آبان ماه 96 بیشتر روستاهای این شهرستان درگیر مخاطرات رانش بودندکه روستاهای بیوند علیا و سفلی از جمله این روستاها است.

رستگاریوسفی افزود: پس از رانش و ناپایداری خاک در روستاهای  بیوند سفلی و علیا    بعداز سه بار  بازدید میدانی 9 خانواری که در معرض خطر رانش بودند دستور تخلیه واسکان  اضطراری این خانوارها صادرشده است.

وی اظهارداشت : پس از فصل بارندگی  کارمطالعه و پایداری و تثبیت خاک  در دستور کارقرارمی گیرد.

فرماندار در ادامه به احداث کنارگذر محله باباجانی به سنجانی اشاره وخاطرنشان کرد:  16 میلیاردو 500 میلیون ریال از محل بافت های فرسوده برای احداث این کنارگذر اختصاص یافته است که پس از مناقصه عملیات  اجرایی آن آغاز خواهدشد.

یوسفی یادآورشد:  احداث این کنارگذر نقش بسزایی در کاهش بارترافیکی و روان سازی ترافیک دارد.



اوقات شرعی
آب و هوای جوانرود