+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

در تخصیص اعتبارات شهرستانی، جمعیت و میزان برخورداری ملاك قرار گيرد


استاندار کرمانشاه گفت: سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات شهرستانی بايد جمعیت و میزان برخورداری آنها را ملاک قرار دهد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر اسداله رازانی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اختصاص 410 ميليارد تومان اعتبار از محل توزیع اعتبار قانون توازن ماده 180 به استان کرمانشاه در سالجاري  اظهار داشت: چند سال است که بودجه مربوط به توازن به استان کرمانشاه اختصاص نیافته بود و جذب این اعتبارات فرصت خوبی است که بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی استان را مرتفع کنیم.

وي با تاكيد بر  اينكه  باید تا 31 تیر ماه جزییات این بودجه و همچنين سهم هر شهرستان مشخص شود ، خاطرنشان ساخت: سازمان برنامه و بودجه باید در توزیع اعتبارات تجدید نظر كند لذا در مرحله اول شاخص ها استخراج و سپس به آنها وزن داده شود و در توزیع اعتبارات تجدید نظر صورت گيرد.

وی با بیان اینکه برای توزیع اعتبارات 27 شاخص باید در نظر گرفته شود، گفت: نیاز است که سهم هرکدام از 14 شهرستان استان را در قالب 27 شاخص موجود مشخص و آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنیم.

وی افزود: در این شاخص ها، توزیع اعتبار بر اساس شاخص جمعیت صورت گرفته که نیاز است این توزیع اعتبار بر مبنای میزان برخورداری آن جمعیت از امکانات و زیرساخت ها باشد.بنابراين اگر در یک شهرستان جمعیت زیاد و برخورداری بالا و در شهرستانی دیگر جمعیت کم و میزان برخورداری پائین بود، اولویت با شهرستان دوم است.

در این نشست مقرر شد تا هفته آینده سازمان برنامه و بودجه استان نسبت به ایجاد تغييرات از لحاظ شاخص ها در خصوص جذب سريعتر اين اعتبارات اقدام و جمعبندي نهايي را در جلسه آتي اين شورا ارائه كند.