+ 0 -
ADA



پیگیری ارتقای سطح روابط کرمانشاه و حلبچه در نشست مشترک مسئولان دو طرف/ توافق برای تردد خودروهای خصوصی و عمومی (کاپوتاژ) از مرز شوشمی


نشست مشترک نمایندگان استاندار کرمانشاه و مسئولان استان حلبچه عراق با هدف ارتقای سطح روابط و تسهیل تجارت و تردد مسافری و خودرویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ فرماندار پاوه، دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق، مدیر کل گمرکات استان، نماینده مرزبانی و جمعی از کارشناسان روز چهارشنبه در سفری با دستور و به نمایندگی از دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه عازم حلبچه عراق شدند و مورد استقبال دکتر آزاد توفیق استاندار حلبچه قرار گرفتند.

 در جریان این سفر نشست مشترکی با حضور مسئولان دو طرف با هدف ارتقای سطح روابط و رفع موانع رونق تردد مسافری و خودرویی از مرز شوشمی پاوه و رونق تجارت برگزار شد.

 بهبود شرایط تردد مسافری از جمله

ساعت و چگونگی فعالیت گمرکات دوطرف و اطلاع رسانی قوانین و مقررات برای رونق هرچه بیشتر تجارت فی مابین، ساعت فعالیت مرز مسافری، شرایط اکرام و پذیرش مسافرین، توافق برای تردد خودروهای خصوصی و عمومی (کاپوتاژ)، هماهنگی و ارتباط مستمر نیروهای مرزبانی دو کشور ایران و عراق، معرفی و توافقات اولیه در خصوص ظرفیت‌های  توریسم درمانی، گردشگری و دیپلماسی مهارت از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بررسی و درباره بخشی از آنها توافقات لازم صورت گرفت.

در این نشست همچنین دستیار استاندار کرمانشاه از استاندار حلبچه برای سفر به کرمانشاه، دیدار با استاندار و تقویت بیشتر روابط و تعاملات اقتصادی و اجتماعی دعوت کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا