+ 0 -
ADA

رئیس ستاد انتخابات استان مطرح کرد؛

مشارکت نیم میلیونی کرمانشاهی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری/ دعوت از مردم برای حضور پرشورتر در دور دوم


رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مشارکت ۵۱۵ هزار نفری مردم استان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد و گفت: با توجه به گرم شدن فضای انتخاباتی در کشور امیدواریم میزان مشارکت در دور دوم انتخابات افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ علی شعبانی روز سه شنبه ۱۲ تیر ماه در نشست خبری عنوان کرد: جمعیت واجد شرایط رای در استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار ۴۲۳ نفر است که تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ رای اخذ شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای صحیح و ۲۶ هزار ۹۵۵ رای باطله بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از این تعداد مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای، سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای ، قالیباف ۷۶ هزار و ۳۹۳ رای و مصطفی پورمحمدی ۴ هزار و ۶۰۸ رای را کسب کردند.

وی ادامه داد: با توجه به آراء اعلام شده، مسعود پزشکیان ۶۰.۲۲ درصد آرای صحیح ماخوذه، سعید جلیلی ۲۳.۱۹ درصد، محمدباقر قالیباف ۱۵.۶۴ درصد و مصطفی پورمحمدی ۰.۹۴ درصد از آرای کرمانشاهی‌ها را کسب کردند.

شعبانی گفت: در این انتخابات گیلانغرب با ۵۰.۳۴ درصد بیشترین مشارکت و جوانرود با ۲۰.۹۴ کمترین آمار مشارکت را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان بود و فضای دانشگاهی و دانشجویی هم در ماه های منتهی به انتخابات فعال و گرم بود ولی در این دوره شاهد این اتفاق نبودیم و همچنین انتخابات در اوج کار کشاورزان و روستاییان که جمعیت بزرگی از رای دهندگان هستند، برگزار شد که همه این عوامل در کاهش نسبی مشارکت اثرگذار بودند.

رئیس ستاد انتخابات  استان تاکید کرد: در این دوره هیچ گزارش و یا شکایتی در زمینه وقوع تخلفات انتخاباتی در حوزه های رای گیری صورت نگرفت.

شعبانی در پایان با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات دور اول، از مردم شریف استان دعوت کرد که حضور بیشتری در دور دوم داشته باشند و کار نیمه تمام خود را تمام کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا