+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه خبر داد:

برای عاملان آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های مرکز استان پرونده قضایی تشکیل می شود/ درخواست کمک از اهالی منطقه برای مقابله با دشمنان طبیعت


استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان علت اصلی آتش سوزی های اخیر در بخش فیروزآباد از توابع مرکز استان، انسانی و عمدی بوده است، از پیگیری نهادهای نظارتی و تشکیل پرونده‌های قضایی برای عاملان این حوادث خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی صبح امروز یکشنبه ۴ شهریورماه در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل‌های منطقه فیروزآباد گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد وقوع آتش سوزی‌های متعدد و پراکنده‌ای در جنگل‌های منطقه فیروزآباد بوده ایم.

وی یادآور شد: دیدبان های منابع طبیعی برای گزارش و رسیدگی سریع وقوع هرگونه آتش سوزی‌های جدید در جنگل های منطقه حضور دارند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: این آتش سوزی‌های بر اثر بر بی‌مبالاتی‌‌ها و بی‌توجهی‌ها و یا بر اثر اختلافات بین افراد ایجاد شده اند.

وی جارسوزی را یک پدیده مخرب توصیف کرد و گفت: جارسوزی در کنار وارد کردن آسیب جدی به زمین‌های حاصلخیز، در برخی موارد باعث سرایت آتش به جنگل های ارزشمند منطقه و نابودی بخش مهمی از منابع طبیعی می‌‌شود.

 صحرایی همچنین عنوان کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو نیز برای آماده سازی فضا برای کشت های ممنوعه، اقدام به ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌های منطقه می‌کنند و به محیط زیست و طبیعت زیبای استان آسیب‌های جبران ناپذیر وارد می‌کنند.

 وی بر برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای  کشاورزان منطقه تاکید کرد و گفت: در کنار این برنامه های آموزشي، مراجع نظارتی و قانونی برای افراد خاطی پرونده‌های قضایی تشکیل خواهند داد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: هر درخت بلوط صدها سال طول کشیده تا به تکامل رسیده اند و همه ما در برابر این سرمایه‌های ملی مسئول هستیم.



اوقات شرعی
آب و هوا