+ 0 -
ADA



بازدید سرزده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از پروژه ساماندهی پل رودخانه آبشوران در خیابان شهید اشرفی اصفهانی


ظهر روز جمعه دوم شهریور ماه آقای مهندس نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با حضور سرزده از پروژه ساماندهی پل رودخانه آبشوران در مجاورت مسجد آیت الله بروجردی بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ در این بازدید برنامه‌ریزی نشده، عوامل اجرایی پروژه، پیمانکار، ناظرین و مدیران شهرداری کرمانشاه حضور داشتند.

مهندس نجفی در ادامه از جبهه‌های مختلف کاری و روند اجرایی طی شده، بازدید و بررسی لازم را به عمل آورده و از چند و چون مشکلات موجود، برنامه آتی و زمانبندی پروژه اطلاع حاصل کرد.

ایشان ضمن بازدید میدانی طی گفتگو با اهالی و کسبه محل نسبت به اجرای با کیفیت و ایمن پروژه در اسرع وقت تاکید کرد.

گفتنی است پل مذکور سال گذشته در منتهی الیه غربی خود دچار ریزش و تخریب شده بود و بازسازی آن به صورت پروژه‌ای مشترک مابین شرکت آب منطقه‌ای  و شهرداری کرمانشاه، پس از فراهم سازی مقدمات کار و رسیدن فصل مناسب کاری، آغاز گردیده است.

لازم به ذکر است پل قدیمی دارای قدمت بیش از ۷۰ سال بوده و به روش سنتی طاق آجری احداث شده بود که با اجرای پروژه ساماندهی به پل پیش ساخته بتنی مسلح با سطح مقطع آبرو ۲۵ متر مربع تبدیل می‌گردد.

در این بازدید عوامل اجرایی شهرداری کرمانشاه اظهار داشتند عملیات اجرایی پروژه به دلیل تمرکز تاسیسات عبوری و زیربنایی شهری(58 رشته کابل و لوله در 11 مقطع شامل مخابرات، فیبر نوری، گاز، آب، فاضلاب، برق فشارقوی 20و 63 کیلو ولت و فشار ضعیف) در یک بازه ی کوتاه حدوداً ۳۰ متری، با صعوبت و پیچیدگی بسیار همراه می باشد و به جهت رعایت مسائل ایمنی املاک مجاور پل و ماهیت کار در بستر رودخانه، که با مسائلی مانند برخورد به بستر سنگی و یا ریزش دیواره‌ها همراه است، با تدابیر شهردار کرمانشاه،عمده عملیات اجرایی به صورت کار با دست  توسط کارگران انجام می شود.



اوقات شرعی
آب و هوا