+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه پس از بررسی میدانی «بلبزان»

اختصاص ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق جنگل‌های پاوه/ تلاش ها برای مهار کامل حریق ادامه دارد


استاندار کرمانشاه پس از بازدید و بررسی میدانی وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های «بلبزان» شهرستان پاوه از اختصاص ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق منطقه خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ نیرو از سازمان‌های مسئول و گروه‌های مردمی در مهار آتش سوزی همکاری کرده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی روز یکشنبه پس از بازدید و بررسی میدانی وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های «بلبزان» شهرستان پاوه اظهار داشت: محیط زیست، مراتع و منابع طبیعی یکی از مهمترین ارکان زندگی سالم بشری و یک سرمایه خدادادی است که در اختیار مردم قرار گرفته و همه باید تلاش کنیم که از این ثروت خدادادی به بهترین شکل ممکن مراقبت و محافظت کنیم.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه عمومی شهرستان پاوه «بلبزان» تصریح کرد: طی چند روز گذشته حریقی در این منطقه ایجاد شد که خوشبختانه با تلاش جمعی دست اندارکاران چه مجموعه های اداری و چه مجموعه های مردمی و با زحمات بسیار زیاد الان فضا در حال کنترل است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ادامه این تلاش ها و شرایط آب و هوایی و اقلیم بتوانیم که بزودی آتش را به صورت نهایی و کامل مهار نمائیم اما در حال حاضر فضا در حال کنترل است.

مقام عالی استان با بیان اینکه بهرحال یک قسمتی از پوشش گیاهی که خشک شده آسیب را ایجاد کرده، گفت: اما نکات مهمی که وجود دارد و دست اندارکاران و متخصصین موضوع بر آن اذعان دارند این است که متاسفانه شروع این حریق و آتش سوزی معمولاً بوسیله عامل انسانی و اشتباهات انسانی صورت می گیرد.

استاندار کرمانشاه از مردم استان و هم استانی ها خواست که تلاش کنند از این سرمایه و ثروت خدادادی به بهترین شکل مراقبت کنند زیرا این پوشش گیاهی برای امروز و فردای استان ضروری و مهم است.

صحرایی عنوان کرد: همه مردم چه عزیزانی که برای گردشگری به استان سفر می کنند و چه افراد بومی و عزیزان روستایی و عشایر باید مراقبت کنند که محیط را انشاءا.. سالم تر و ایمن تر برای آیندگان حفظ کنند.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در قسمت هایی اتفاق افتاده که دارای علف زار می باشد که طبیعتاً در فصل بهار سبز می شود و در تابستان خشک می شوند و این علف زار مجدداً در سال آینده احیاء می شوند اما نکته مهم این است که باید مراقبت کنیم که این حریق ها به پوشش جنگلی و جانوری آسیبی وارد نکند.

وی در پایان گفت: اگر وزش باد تشدید نشود و اتفاق جدیدی رخ ندهد بزودی آتش مهار خواهد شد.



اوقات شرعی
آب و هوا