+ 0 -
ADA



۷۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه عملیاتی شده است


استاندار کرمانشاه در هجدهمین سفر شهرستانی خود به گیلانغرب در خصوص وضعیت پیگیری مصوبات این سفرها، گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد مصوبات سفر شهرستانی اجرایی شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری گیلانغرب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق روال سفرهای شهرستانی، مسائل شهرستان از قبل طی جلساتی که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شده، احصا و بررسی‌های اولیه در راستای جمع‌بندی و نهایی شدن آن‌ها نیز صورت گرفته است.

۳۰ مصوبه؛ ماحصل سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه به گیلانغرب

وی با بیان اینکه این سفر شهرستانی ۳۰ مصوبه داشته است، ادامه داد: در جلسه شورای اداری تصمیمات خوب و اثرگذاری برای پیشرفت شهرستان اخذ شد.

استاندار کرمانشاه یکی از نیازهای استان و به تبع آن شهرستان گیلانغرب را در بحث تنش‌زدایی آب شرب از روستا‌ها عنوان کرد و افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۵ روستای شهرستان گیلانغرب بودیم و آبرسانی به ۸۰ روستای دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی یادآور شد: امکان بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم برای این مردم عزیز باید سال‌ها پیش از این فراهم می‌شد ولی به دلایل مختلف افتخار انجام این‌کار نصیب مدیریت فعلی شد.

صحرایی عنوان کرد: طی این سال‌ها مدیریت ارشد استان تمام توان خود را بکار گرفته تا از منابع مختلف استانی و ملی اعتبارات مورد نیاز حوزه آبرسانی را تأمين کند و در این میان شهرستان مرزی گیلانغرب با توجه با شرایط اقلیمی و گرمای هوا در اولویت قرار داشته است.

شهید جمهور مشکل آبرسانی به ۳۵۰ روستای کرمانشاه را حل کرد

صحرایی یادآور شد: این اهتمام و جدیت برای آبرسانی به بقیه شهرستان‌ها هم وجود دارد و طرح‌های مربوطه با شتاب لازم در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه گفت: در طول خدمت دولت شهید رئیسی بیش از ۳۵۰ روستای استان کرمانشاه از تنش آبی خارج شدند و به طور متوسط هر سه روز، یک روستا از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز روستاهای زیادی نیازمند آبرسانی هستند ولی با توجه به همت جهادی و روحیه انقلابی مدیران استان، این نهضت آبرسانی تا آخرین روستا ادامه دارد.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش به سفرهای شهرستانی و مصوبات این سفرها اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد مصوبات سفر شهرستانی اجرایی شده است.

وی برخی از مصوبات را برای اجرا و به نتیجه رسیدن، طولانی مدت خواند و افزود: یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان قرارداد تنش‌زدایی آب شرب روستایی داریم که طی سه سال بودجه آن جذب و اجرا خواهد شد.

ایجاد بازارچه‌ در ورودی شهرهای مسیر اربعین

استاندار کرمانشاه گفت: برخی از مصوبات برای اجرا و به نتیجه رسیدن نیاز به تصمیمات سطح ملی دارد، هم انند مصوبات اربعینی که از اختیار استان خارج است.

وی افزود: اربعین علاوه بر تمامی مزایای فکری، معنوی و اعتقادی باید آورده مالی و مادی برای استان به همراه داشته باشد؛ در این راستا مصوب شده که در ورودی شهرهای مسیر اربعین بازارچه‌های دایر شود تا با هدایت زائر به داخل شهر، شهروندان از برکت آن بهره‌مند شوند.

صحرایی با بیان اینکه ۱۷ شهر استان کرمانشاه در مسیر اربعین قرار دارد، گفت: نیازمندی‌های هر یک از شهرها احصا و به وزارت کشور ارسال می‌شود، وزارت کشور هم براساس بودجه خود جوابگو برخی از نیازمندی‌های می‌شود.

منبع: فارس



اوقات شرعی
آب و هوا