+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه خبر داد:

گام‌های مهم برای ارتقای مناسبات و تعاملات میان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق


استاندار کرمانشاه از برداشته شدن گام‌های مهم و تحول آفرین برای ارتقای مناسبات و تعاملات تجاری، بازرگانی، فرهنگی و مسافری میان کرمانشاه و اقلیم کردستان در سفر سه روزه هیات استان کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی در پایان سفر کاری سه روزه به اقلیم کردستان عراق که با هدف تقویت ارتباطات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و تسهیل امورات مرزی با طرف عراقی و شرکت در دومین نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در استان اربیل صورت گرفت؛ عنوان کرد: خوشبختانه در این سفر کاری سه روزه گام‌های بسیار خوبی برای افزایش تعاملات با اقلیم کردستان برداشته شد و نشست‌های بسیار خوبی در سطوح مختلف با رئیس اقلیم کردستان عراق، نخست وزیر و استانداران اقلیم کردستان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست‌ها دو طرف اولویت‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و راهکارهای افزایش تعاملات و مبادلات تجاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند‌.

استاندار کرمانشاه گسترش فعالیت‌های مرز پرویزخان را به عنوان یکی از اولویت‌های مورد توافق دو طرف عنوان کرد و گفت: پرویزخان در دو ماه ابتدایی امسال رتبه اول ترانزیت کالا در کشور را به خود اختصاص داده است و یک مرز بسیار مهم مبادلاتی میان دو کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: توافقات بسیار خوبی برای ارتقای کمی و کیفی مبادلات تجاری از این مرز و به ویژه در حوزه ترانزیت کالا از پرویزخان و دیگر مرزهای مشترک با اقلیم کردستان، موضوع کولبری و تقویت بازارچه‌های مرزی صورت گرفت.

صحرایی گفت: همچنین دو طرف در زمینه بهبود وضعیت جاده‌های دو طرف مرز به ویژه جاده‌هایی که ما را به درون شهرهای مهم اقلیم کردستان متصل می‌کند، توافق کردند.

 وی منطقه آزاد قصرشیرین را فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری‌ توصیف کرد و گفت: در این سفر موضوع ظرفیت های ممتاز منطقه آزاد قصرشیرین برای سرمایه‌گذاری به صورت ویژه مورد گفتگو قرار گرفت که با استقبال مقامات اقلیم کردستان روبرو شد و امیدواریم رونق گرفتن این منطقه بسترساز فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای جوانان عزیز ما باشد.

مدیر ارشد استان در ادامه از توافقات سازنده در زمینه گسترش گردشگری میان کرمانشاه و اقلیم کردستان خبر داد و گفت: در نشست هایی که با مقامات اقلیم داشتیم ظرفیت‌های گردشگری استان در حوزه‌های طبیعی، تاریخی، زیارتی و سلامت و بسترهای افزایش مناسبات در این حوزه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

 وی عنوان کرد: یکی از موارد مورد گفتگو، فراهم شدن امکان شناسایی بیماران در اقلیم کردستان و ارجاع آنها به مراکز معتبر درمانی استان بود که در صورت اجرایی شدن؛ می تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری سلامت در استان بیانجامد.

صحرایی ادامه داد: استان کرمانشاه مقدمات ثبت جهانی اسب اصیل کُرد را فراهم کرده است و در این مسير نیازمند برخی همراهی‌ها در حوزه اقلیم کردستان هستیم که توافقاتی در این حوزه صورت گرفت.

 وی یادآور شد: ثبت جهانی اسب کرد می‌تواند علاوه بر ایجاد یک رونق اقتصادی مناسب، صدها شغل پایدار را هم برای جوانان کرمانشاهی ایجاد کند.

مدیر ارشد استان ادامه داد: با توجه به افزایش تولید گندم در اقلیم کردستان، پیشنهاد شد که بخشی از این گندم در کارخانه‌های استان کرمانشاه تبدیل به آرد شود.

وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این توافق، علاوه بر رونق تولید و اشتغال در کارخانه‌های آرد استان، شاهد افزایش ترانزیت کالا در مرزهای استان خواهیم بود‌.

صحرایی افزود: پیگیری و اجرای این توافقات می‌تواند به ارتقای تعاملات و مبادلات میان اقلیم کردستان و استان کرمانشاه بیانجامد و فرصت‌های بهتر و بیشتری را به ویژه برای اشتغال جوانان عزیز کرمانشاهی فراهم کند.



اوقات شرعی
آب و هوا