+ 0 -
ADA

وزیر کشور:

زائران اربعین از مرز خسروی به کشور برگردند/ تاکید بر تکمیل راه آهن کرمانشاه - خسروی


وزیر کشور با اشاره به شرایط خوب مرز بین‌المللی خسروی در استان کرمانشاه، به زوار اربعین پیشنهاد کرد از این مرز به کشور برگردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه، دکتر اسکندر مومنی صبح روز جمعه ۲ شهریورماه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که در مرز بین‌المللی خسروی برگزار شد؛ عنوان کرد: بازگشایی مرز خسروی و شبانه روزی شدن این مرز، کمک بزرگی به کل مرزهای اربعینی بود و بخشی از بار تردد مسافری از مرزهای خوزستان و مهران به این مرز منتقل شد.

 وی زیرساخت های مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طی این چند سال اخیر زیرساخت‌های مناسبی براي مرز خسروی فراهم شده و خسروی به یک پایانه مسافری بسیار خوب و روان تبدیل شده است‌ که از تلاش‌ها و زحمات استاندار کرمانشاه و مجموعه قرارگاه اربعین در این زمینه به شکل ویژه قدردانی می کنم. 

وزیر کشور ادامه داد: وضعیت مناسب تردد زوار حسینی از مرز خسروی حاصل یک کار جمعی است و نشان از همکاری، همراهی و همدلی همه دستگاه ها و مشارکت مردمی دارد.

وی بر تداوم برگزاری نشست های ستاد اربعین در طول سال تاکید کرد و گفت: پس از ایام اربعین، ستاد باید در نشست های خود به بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت بپردازد تا در سال آینده شاهد مشکلات نباشیم‌.

مومنی به گرمی هوا اشاره کرد و گفت: با توجه به این گرمی هوا باید شرایط به گونه ای فراهم شود که زوار حسینی با کمترین میزان توقف از مرز عبور کنند.

وی بر تکمیل راه آهن خسروی _ کرمانشاه تاکید کرد و گفت: راه آهن  یک زیرساخت بسیار خوب برای تسهیل در تردد مسافری و تجارت کالا است و به ایجاد رونق اقتصادی و فرصت‌های شغلی جدید در استان کمک می کند.

وزیر کشور پیرامون طرح تعریض گردنه پاطاق گفت: مصوبه تعریض این گردنه گرفته شده و امیدوارم با اجرایی شدن این طرح، شاهد رفع مشکلات موجود و تردد آسان در این مسیر در  اربعین سال آینده باشیم.



اوقات شرعی
آب و هوا