+ 0 -
ADA

رويداد بزرگ مردمى اشتغال استان كرمانشاه برگزار شد؛

رویکرد علمی استان برای استمرار روند کاهشی نرخ بیکاری


رويداد بزرگ مردمى اشتغال استان كرمانشاه با موضوع توازن عرضه و تقاضای نیروی کار با تمرکز بر همه حوزه های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی و بخصوص در حوزه دانش بنیان و فناور با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ کارفرمایان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، مراکز کاریابی غیردولتی و مدیران اقتصادی استان هم در این همایش حضور داشتند.

این برنامه به همت اداره کل کار و همکاری دانشگاه رازی در تالار فرهنگ و ادب این دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است، با همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی و مالی، در سال ۱۴۰۲ یک جهش دلگرم کننده در کاهش فاصله نرخ بیکاری استان و کشور رخ داد. مرکز آمار ایران در فصل بهار ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان کرمانشاه را ۱۰.۲ درصد اعلام کرد که در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ با نرخ بیکاری ۱۵.۴ درصد، یک کاهش  ۵.۲ درصدی را نشان می داد.

در فصل تابستان ۱۴۰۲ هم نرخ بیکاری استان در همین محدوده بود و روی عدد ۱۰.۳ درصد متوقف شد که پایین ترین نرخ بیکاری در فصول تابستان ۱۸ سال اخیر محسوب می شد و در نوع خود یک رکوردشکنی بود.

 بهبود وضعیت نرخ بیکاری در فصل پاییز هم ادامه داشت و اینبار با اعلام نرخ بیکاری ۱۱.۲ درصدی، بازهم شاهد شکستن رکورد ۱۸ ساله در نرخ بیکاری فصل پاییز بودیم.

نرخ بیکاری فصل زمستان کرمانشاه اما برخلاف سه فصل قبل، افزایشی بود و در این فصل، فاصله نرخ بیکاری استان با کشور مانند سال های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ افزایش یافت.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا