+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

تشویق بانک‌های فعال و تنبیه بانک‌های کم‌کار/ بافت تاریخی جلوخان ظرفیت ایجاد صدها شغل پایدار را دارد


استاندار کرمانشاه گفت: در یکی از این خانه‌های تاریخی محدوده جلوخان کرمانشاه با کاربری گردشگری حدود ۴۰ نفر مشغول به کار هستند و ده ها خانه تاریخی دیگر با این ظرفیت و پتانسیل مشابه در این محدوده وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی عصر روز سه شنبه در همایش جشن روز کارگر عنوان کرد: برخی از بانک‌ها علی رغم همکاری‌ها و همراهی‌‌هایی که یا آن‌ها صورت‌گرفت در زمینه پرداخت تسهیلات توان لازم را برای کارگشایی به کار نگرفتند.

وی افزود: لیست بانک هایی که در بالای جدول و یا پایین جدول در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی قرار داشته اند برای تشویق و یا تنبیه به هیات دولت ارائه می شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: هر فردی که مسئولیتی را به عهده گرفته است، در رشد و بالندگی استان دارای وظایفی است که باید به آن عمل کند.

وی ادامه داد: توجه به فعالان دانش بنیان از اولویت های دولت مردمی است و امروز خوشبختانه شاهد فعالیت های بسیار مناسبی از سوی بنگاه‌های اقتصادی استان در این عرصه هستیم و حتی در نمایشگاه دانش آموزی هم جلوه‌ای از این فعالیت ها مشهود بود‌.

صحرایی عنوان کرد: در استان کرمانشاه ۳۰ تولید منحصر به فرد داریم که در صورت عدم تولید،کشور نیازمند واردات آن کالا است ولی متاسفانه در برخی محصولات با وجود تولید آن کالا، واردات هم صورت گرفته که باید از این رویه جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های امیدبخش در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: در محدوده بافت سنتی جلوخان حدود ۱۰۰ خانه شناسایی شده است که کاملا قابلیت تبدیل شدن به یک منطقه ویژه و منحصر به فرد گردشگری در کشور را دارد.

مدیر ارشد استان گفت: در یکی از خانه‌های تاریخی محدوده جلوخان کرمانشاه با کاربری گردشگری حدود ۴۰ نفر مشغول به کار هستند و ده ها خانه تاریخی دیگر با این ظرفیت و پتانسیل در این محدوده وجود دارد.



اوقات شرعی
آب و هوا