+ 0 -
ADA

وزیر بهداشت در کرمانشاه:

افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌ها در دولت سیزدهم/ ۸ هزار تخت جدید آماده افتتاح است/ مرکز درمانی خسروی در طول سال آماده خدمات رسانی است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مرکز درمانی مرز بین المللی خسروی در طول سال آماده خدمات رسانی به مردم، زائران و فعالان اقتصادی است، به افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت دکتر رئیسی ۱۴ درصد به ظرفیت‌ تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده و هم اکنون ۸ هزار تخت دیگر آماده افتتاح است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه، دکتر بهرام عین اللهی روز شنبه ۳۰ تیرماه در آیین بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله(ع) در مرز بین المللی خسروی که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد:‌ با توجه به اقبال روز افزون زائران اربعین و گرمای هوا، در دولت دکتر رئیسی برنامه مناسبی برای تامین سلامت این عزیزان اجرایی شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مرز شلمچه و در سال گذشته در مرز مهران شاهد بهره‌برداری از مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به استقبال رو به افزایش از مرز خسروی و نزدیکی این مرز به عتبات عالیات، ضرورت ایجاد یک مرکز درمانی در این مرز کاملا احساس می‌شد که 2 سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همت استاندار محترم و مجموعه علوم پزشکی استان پروژه مهم در مدت زمان کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسید.

دکتر عین اللهی در ادامه به جایگاه تاریخی مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در اربعین سال گذشته حدود یک ميليون نفر از مرز خسروی تردد کردند و با توجه به مزیت‌های این مرز، پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی با برخورداری از امکانات درمانی، پزشکی، آزمایشگاهی و عکس برداری مناسب، کاملا آماده خدمات رسانی در ایام اربعین و خارج از ایام اربعین است.

وزیر بهداشت همچنین بر کنترل بهداشتی پایانه‌های مسافری کشور تاکید کرد و گفت: با استقرار این مجموعه، نظارت های لازم در زمینه کنترل بیماری ها در این مرز مسافری انجام خواهد گرفت. 

وی گفت: این پروژه به صورت جهادی و با همدلی و همراهی و پیگیری های مستمر استاندار کرمانشاه، اورژانس کشور، نماینده شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه به افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت دکتر رئیسی ۱۴ درصد به ظرفیت‌ تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

وی گفت: وعده ما افتتاح ۱۰۰۰ تخت در هر ماه تا پایان دولت بود و بسیاری از این پروژه‌ها دارای ۹۰ درصد پیشرفت هستند و ۸۰۰۰ هزار تخت دیگر آماده افتتاح است. 

دکتر عین اللهی گفت: یک مرکز بیمارستانی خوب در سرپل ذهاب با کمک خیرین ساخته شده که تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم این بیمارستان تا پایان سال آماده افتتاح شود‌.

وی بیمه شدن ۵ دهک پایین جامعه به صورت رایگان و درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال را یکی از افتخارات دولت شهید رئیسی دانست و گفت: امروز نیمی از جمعیت ایران از خدمات رایگان بیمه استفاده می کنند و این افتخار بزرگی برای همه ما است.



اوقات شرعی
آب و هوا