+ 0 -
ADA

مديران با اولويت كاري مشكلات بانوان كارآفرين را حل كنند

جلسه (15)


استاندار كرمانشاه گفت: مديران بايد با اولويت كاري به دنبال حل مشكلات و مسائل زنان كارآفرين باشند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست زنان كارآفرين و صاحب كسب و كار  كه با حضور معاون اقتصادي استاندار و جمعي از مديران استان در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، تلاش و اقدامات زنان كارآفرين براي كمك به رونق اقتصادي را بسيار ارزشمند عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به شرايط و مشكلات موجود،  همين كه زنان كارآفرين اين همت و تلاش را براي ايجاد اشتغال و كمك به رونق اقتصادي جامعه دارند خود اين موضوع سرمايه بزرگي است كه بايد قدران اين تلاش ها و اقدامات باشيم.

وي اظهار داشت: خوشبختانه نرخ مشاركت اقتصادي بانوان 2 درصد از ميانيگن كشور بالاتر است كه این افتخار گویای این مطلب است که بانوان کارآفرین کرمانشاهی با وجود مشکلات متعدد از کار و تلاش دست نکشیده اند.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي كاهش نرخ بيكاري استان گفت: در تابستان امسال تنها چند استان با كاهش نرخ بيكاري مواجه بودند كه يكي از اين استان ها،  استان كرمانشاه است كه بخشي از آن ماحصل تلاش ها از سوي زنان كارآفرين است.

وي با تاكيد بر حل مشكلات بانوان كارآفرين از سوي مديران تصريح كرد: مديران استان علاوه بر اينكه وظيفه دارند كه مشكلات كارآفرينان و توليدكنندگان را حل كنند از سوي ديگر بايد نقش مشاوره اي براي كارآفرينان داشته باشند تا با يك اجماع بر غول بيكاري غلبه كنيم.

مقام ارشد استان همچنين از مديران ذيربط خواست كه نسبت به طرح مشكلات واحدهاي توليدي زنان كارآفرين در جلسه ستاد تسهيل استان اقدام كنند تا به صورت جدي مشكلات اين قشر جامعه رفع شود.

استاندار كرمانشاه با اشاره به تسهيلات و وام هاي موجود در استان در جهت توليد خواستار استفاده زنان كارآفرين از اين تسهيلات شد و گفت: هم اكنون وام هاي مناسبي به صورت 4 درصد هم به صورت وام هاي روستايي و هم ديگر تسهيلات وجود دارد كه زنان كارآفرين براي رونق بخشي بيشتر به واحدهاي خود مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.